13 Mei 2010

Bahang Piala Thomas



Salam semua..

kalau tengok pada tajuk post ni mesti korang rasa aku nak cite pasal piala thomas yang dah lama malaysia idam-idam tu. mana taknya da 18 tahun tak dapat, last dapat dulu tahun 1992 lama dahtu. kalau yang lahir tahun tu dah abis spm dah dorang. bukan!! bukan!! aku tak nak cite pasal piala thomas tapi berkaitan dengan badminton gak.

kejadian ni berlaku sebelum kejohanan piala thomas lagi. berlaku sikit salah paham, fitnah menfitnah, kutuk mengutuk, caci mencaci, keji mengeji antara satu sama lain mengatakan dirinya hebat dan ada yang mengaku dirinya lagi hebat manakala ada jugak yang memang dah sedia hebat tak termasuk yang tidak-tidak hebat (seperti saya) telah mempersetujui mengadakan satu pertandingan badminton infra julung-julung kalinya diadakan. sebelum ini satu kejohanan boling telah diadakan pada tahun lepas. nak tau klik sini.

seperti yang sedia maklum, infra family day pun terumbang ambing tak tau bila akan dilansungkan begitu juga lah dengan pertandingan badminton infra ni walaupun hampir 2 bulan dicadangkan. masih lagi tercari-cari tarikh yang sesuai untuk diadakan di dewan kuartes KLIA. segala bagai latihan telah dijalankan segala macam teknik telah dipelajari untuk memantapkan diri masing-masing. kejohanan ini jugak boleh disertai oleh keluarga masing-masing bagi mengeratkan hubungan silaturahim antara warga infra. jadi bawaklah beramai-ramai keluraga masing-masing dan semua warga infra digalakkan menghadirkan diri nanti.

untuk pengetahuan nama-nama seperti wak lindan, sony dwi kencot, lee chong wan, taubad hidayat dan banyak lagi gelaran-gelaran lain akan muncul tidak lama lagi mewarnai dunia badminton infra. tapi persoalannya, bilakah kejohanan ini akan diadakan?? di manakah orang-orang yang bertanggung jawab merealisasikan matlamat kita semua ini. takde bajet ke?? takde sponsor?? atau pun pengurusan buat endah tak endah??

kita tunggu dan lihat..


*p/s : tahniah pada team malaysia menang 3-2 dengan denmark




5 ulasan:

AiSyAh HuMaIrAh berkata...

Aktiviti yang baik.. Dapat mengeratkan silaturahim, dapat cungkil bakat baru.. Teruskan usaha =)

LIEZA berkata...

malaysia dh kalah.....lps ni tunggu kejohanan Badminton Infra laaa plakk....klu jd lerr..

LI Ning berkata...

aku tak sabar nak beraksi piala Infra lak nieee....

Z-men berkata...

aku dah daftar nama pemain...tujuan aku tidak lain dan tidak bukan untuk memastikan pasangan beregu aku kalah...hahahah....sebab aku tak pernah pegang rakit eh raket pon...malang sungguhlah siapa yang berpatner dgan aku...hohohohoho.....

xxx berkata...

apalah bila nak game ni.......